SINDROM HRONIČNOG UMORA

18.03.2018. 15:25

Sindrom hroničnog umora je kompleksni poremećaj koja se karaktriše značajnim osećajem
iscrpljenosti bez postojećeg medicinskog argumenta. Uzrok je nepoznat, ali se smatra da je u korelaciji sa modernim stilom života i pshičkim stresom.

Simptomi

• Umor
  • Smanjena koncentracija
  • Bol u grlu
  • Uvećani limfni čvorovi vrata ili pazuha
  • Neobjašnjeni bol u mišićima
  • Migrijajući bol u zglobovima bez otoka i crvenila
  • Glvobolja koja je neuobičajena, različita
  • San bez osećaja naspavanosti i osveženja
  • Ekstremna iscrpljenost koja traje duže od 24 h nakon metalnog ili fizičkog angažmana

Kako malaksalost i umor mogu biti simptom u mnogim oboljenjima, potrebno je što pre konsultovati se sa lekarom, a ukoliko dominiraju psihički znaci i problemi nesanice sa najbolje je obratiti se lekaru specijalisti psihijatrije.

Ovaj sindrom se najčešće ispoljava izmedju 40 i 50 godine života. Žene se češće poveravaju doktoru o ovakvim zdravstvenim problemima u odnosu na mušku populaciju. Poteškoće sa rešavanjem stresnih uticaja na poslu i van posla, doprinosi razvoju hroničnog umora. Ovakvo stanje na različite načine ispoljava svoj uticaj na ljude i ima specifične faze, tako da se terapija ordinira individualno shodno potrebama pacijenta.

Lečenje

Za ublažavanje tegoba se prepisuju antidepresivi, preparati za regulaciju sna, savetuje se izbegavanje kofeinskih napitaka, pušenje duvana, konzumiranje alkohola, a najefikasnijim smatra se psihoterapija i lagane vežbe. Vaš način života u mnogome utiče na razvoj ovog stanja. Pokušajte modifikovati emotivni stres i nemojte se preforsirati, nego svaki dan odvojite vreme za relaksaciju, masažu ili jogu.

Poboljšajte navike spavanja, ustalite ritam sna i budjenja. Nadjite balans utrošene energije rasporedjene izmedju Vaših dobrih dana i onih kada imate manje elana. Sindrom hroničnog umora je bolest savremenog čoveka, ona je reprezentativno prisutna i zato treba posvetiti pažnju prepoznavanju simptoma i pronalaženju najefikasnije terapije.

Autor: Medic poliklinika