SIMPTOMI OBOLJENJA BUBREGA

18.03.2018. 19:13

Bubreg je parni organ nalik zrnu pasulja, veličine pesnice, koji je smešten su u predelu sredine ledja ispod grudnog koša, sa desne i leve strane kičmenog stuba.

Bureg je sastavljen od oko milion sićušnih struktura, nefrona, koji filtriraju krv. Oni odstranjuju štetne razgradne produkte i višak vode u obliku mokraće.Urin dospeva kroz uretere do mokraćne bešike, gde se povremeno evakuiše kroz mokraćnu cev. Većina bolesti bubrega napadaju nefrone, a oštećenja dovode do nemogućnosti bubrega da izdvaja otpadne materije.

Uzroci mogu biti genetske prirode, traume ili lekovi. Osobe koje boluju od dijabetesa i hipertenzije imaju veći rizik od razvoja bubrežne bolesti. Hronično bubrežno oboljenjeje sporo progredijentno oštećuje nefrone, i mnogi nisu svesni da je imaju, pošto simptomi u početku mogu biti veoma diskretni. Ostala bubrežna oboljenja čine tumori, ciste, kalkuloza( bubrežni kamenac) i infekcije.

Neki od simptoma mogu biti znak oboljenja bubrega ali i drugih internističkih stanja.

• poremećaj mokrenja/učestalo mokrenje, izostanak mokrenja, pojava krvi u urinu,etc.
  • otoci/ lica, zglobova, donjih ekstremiteta, šaka
  • umor
  • kožni osip/ svrab
  • metalni ukus u ustima